Kritické myšlení
Pedagogové naší školy se seznámili s novými výukovými metodami. Kritické myšlení, jež bylo náplní společného vzdělávání, nám otevřelo nové cesty, jak předávat žákům informace.
Kritické myšlení (KM) je nezávislé a samostatné. Žáci musí začít pociťovat svobodu myslet. KM začíná otázkami a problémy, které se mají řešit.
My jsme si na vlastní „kůži“ vyzkoušeli třífázový model vyučování a učení se E-U-R = EVOKACE, UVĚDOMĚNÍ SI VÝZNAMU A REFLEXE. Evokace - vybavit si, co o tématu vím, jak zaktivizuji žáka, jak vzbudím zájem? Uvědomění si významu je fáze aktivně zpracovat nový zdroj informací, udržet zájem, podnítit žáka. Reflexe – ověření toho, co nového se žák naučil… Metody, které jsme „okusili“ - brainstorming, myšlenková mapa, metoda I.N.S.E.R.T, Alfabox, Vennovy diagramy, tabulku tvrzení, rybí kost, životabáseň, černá ovce, skládankové učení, kooperativní bingo, VCHD – VÍM, CHCI SE DOZVĚDĚT A DOZVĚDĚL JSEM SE.
Lektorka Mgr. Leona Masopustová nám předvedla i práce svých žáků, mezi které patřila výroba Lapbooku interaktivní učebnice.
Příjemná atmosféra, mnoho nových výukových metod a setkání po deseti týdnech byl skvělý odrazový můstek do další práce pedagogů.
© 2023 Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice, Kontaktovat webmastera, Mapa stránek, Prohlášení o přístupnosti
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO